2018-12-22

Redo för julen!

Idag har vi gjort saltlakritskola och julkola. Oskar hjälpte mig. Några minuter efter att jag tog den här bilden lyckades han dock röra lite för häftigt så att kolan skvimpade upp på hans stackars han - Aaaj!



Han sköljde handen i 20 minuter och tog värktabletter. Nu är ett par fingrar lite röda, men jag tror inte det blir någon blåsa ens, i alla fall ingen stor.
Här provsmakar han kolan med handen i blöt!



Han hjälpte mig att klippa den första omgången kola. Andra och tredje omgången var Mathilda hemma och hjälpte till också.



Sen har vi inhandlat de sista julklapparna, slagit in dem (jag har en kvar), ställt fram tomtar, hängt upp julbonader, tagit in granen, tittat på Ensam hemma 2 och provsmakat julgodiset!



Imorgon börjar julen! Eller som Elvira sa tidigare, Det är den bästa dagen på året! Julen ligger framför oss, vi åker till barnens farmor och äter julmat, vi klär granen och åker runt med julklappar, provsmakar godis och tittar på julgranar. och vi provsmakar skinkan och äter ostkaka!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar