2018-04-29

Kosläpp!

Igår var det dags för årets kosläpp! Jag och barnen var som vanligt med och hjälpte till. Håkan hade hand om barnbarnen istället.



Jag har stått hos fåren ett par år, men i år var jag hos kaninerna. De bor i en lekstuga, vilket många barn tyckte var roligt.



De kan gå ut också, förstås.



Oskar delade ut programblad till alla som kom.



Penny red på kossorna, men väldigt hastigt, jag hann inte ta kort.



Hon red ponnyridning också, på Ella. Elvira ledde egentligen sin älskade Tindur, men när Penny skulle rida gick hon med henne.



Roxanna och min mamma promenerar tillsammans!



Martina, Johan, Arvid och Maria fikar bullar och mjölk!



Penny lekte i Marcus sandlåda.



Vera var förstås också med!



Sen var det dags för korna att få komma ut på grönbete!





Springande, hoppande, glada kor!





Oskar ovh hans kompisar red också på kossorna.



När ponnyridningen var över red Elvira ett varv på Tindur!



Det blev ett lyckat, men lite kallt, kosläpp!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar