2017-10-01

Härlig höstlördag!

Igår förmiddag röjde vi lite till här hemma. Sedan åkte vi till Dollarstore och fyllde på förrådet av schampo mm. När vi kom hem hade Mathilda kommit hem. Hon har köpt ny telefon och Elvira, vars telefon varit trasig ett tag, fick Mathildas och var förstås mycket lycklig!


Mathilda och jag åkte en sväng till vår fina Sjöbod, som bland annat säljer Ernst-grejer. Jag kärade ner mig i de här ljuslyktorna. Jag vet, jag behöver inte fler...


Det magnetiska timglaset var rätt häftigt!


Oskar var förstås hos Marcus. De red (bild lånad av Ingmarie) och spelade landbandy. 


Mathilda och jag tog en promenad och plockade maskrosblad åt kaninerna. 


Det blev de glada för. 


Allihopa höll sig i burarna igår!


På kvällen tände vi ljus, jag flyttade in den fina ljuslykta jag fick av Kalle och Daniella. Vi åt stek med pommes och rödvinssås och slötittade på nån film. 


Lördagar är härliga dagar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar