2017-09-30

Effektiv fredag med fika och jobb!

Igår efter jobbet pratade vi med en firma som eventuellt kan hjälpa oss med radonsanering. De hade en smidig lösning som inte verkade bli alltför dyr. Toppen! Vi handlade och sen följde mamma (som också handlade) med hem och fikade pepparkaksäppelpaj!


Mysfika!


Angel flyttade hem till familjen hon bodde hos innan, eftersom Elvira tröttnat på kaninerna. Deras son blev jätteglad för han hade längtat efter Angel, så det blev en win-win-situation!
Både Håkan och jag har svårt att göra oss av med lilla gulliga Leo, och han måste ju ha sällskap så då tycker Håkan att vi ska ha kvar både Doris och Nemo också. 
Nemo har ju dock blivit en utrymningsexpert, så "Hitta Nemo" är en mindre skojig lek vi leker ofta. I början gick det att locka honom med mat, men nu är det värre. 


Han och Doris fick flytta in i Angels bur, den har kycklingnät runt och borde vara svårare att rymma ur. Visserligen har Angel lyckats med det, men, men...
Ni ser att de (här Doris) letar efter svaga punkter på en gång! 


Tre kaniner kvar, således! Medan jagoch  Elvira byggde om burar och städade upp skräp utomhus så röjde Håkan i en skrubb inne. Nu måste vi snart till soptippen igen!


På kvällen fäste jag trådar till en filt, jag ska nämligen bli "morsmoster" igen i vår! Jag  tittade på filmen Our Souls at Night, Oskar och Håkan tittade på Idol. 

Just ja, vi åt Mc Håkan också! 

 
Önskar dig en härlig lördag!

PS: Jag fick bra besked på posten också! 



Blir alltid lite orolig att de ska hitta nåt på mammografin, men nu känns det bra!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar