2017-10-02

Barnvaktssöndag

Igår var vi barnvakt! Det var dags för Roxanna att sova när de kom, så jag gick en liten promenad med henne i vagnen. Tänk så många "söva barn"- promenader jag har gått i vårt område!


Penny fick följa med Elvira och kompisen Ida (som Penny älskar) och ta ut kaninerna. 


Roxanna äter lunch med nya haklappen på!


Och ålar/kryper lite!


Penny fick pannkakor som hon inte åt förrän Ida och Elvira kom och åt!


Sedan tog Mathilda och jag en promenad och sövde Penny. 


Jag hann baka en del innan det också, kladdkakecookies...


och Sverigekaka


En tredje promenad, för att söva Roxanna igen, blev det också. Innan det var dags för fika hann jag sno ihop en knäckig äppelpaj också. Svärmor kom och fikade, hon fyllde år i fredags så vi firade henne. Oskar, som förstås varit hos Marcus, kom hem. 


Josefin dök upp också!


Penny följde med mig och tittade på tågen när jag hämtade syrran. 


Josefin och barnen och Mathilda stannade och åt tacos. 

Mamma har lite tungt att andas och har fått åka in till lasarettet, men vi tror/hoppas att det inte är någon fara. 

1 kommentar:

  1. Hej, jag heter Henrik och arbetar som skribent för magasinet Lindvallarn (som ges ut i Sälen en gång om året).
    Skulle gärna vilja komma i kontakt med dig angående en eventuell intervju (om vandring).
    Har du möjlighet att mejla mig på h.lenngren@gmail.com? Jag hittar ingen mejladress till dig.
    mvh
    Henrik Lenngren

    SvaraRadera