2017-02-22

Natt i Sälen

Jag låg och funderade på både det ena och det andra i natt. Jag sover inte så bra på nätterna, soffan som Håkan och jag sover i är rätt hård. Sängarna också, så vi vuxna är lite mörbultade när vi vaknar.
Vad funderade jag på då? Jo, stort som smått:
* Om jag skulle vara tvungen att välja mellan att för resten av mitt liv äta medioker mat (fiskpinnar och makaroner typ) men få äta massa gott fikabröd (krämbullar, vaniljhjärtan mm) eller få äta god mat (kött och gratäng, lasagne grekisk sallad och tzatziki mm) men bara mediokert fikabröd (kex och småkakor typ) så vet jag inte vad jag skulle välja. 

* Jag saknar min svåger, som dog för snart ett och ett halvt år sedan, extra mycket här i Sälen. Han lärde mig åka skidor, han hjälpte till att lära mina barn åka skidor, han tog med oss och åkte skoter, Håkan och han gillade att umgås, ja han fattas liksom här. (Lovisa, barnen vill åka skoter!)

* Sen var det alla de där tankarna som hindrade mig från att sova men som jag inte kommer ihåg nu. Nåt om barnen, nåt om jobbet mm. 

Ikväll ska jag ta en Ipren innan jag lägger mig och hoppas på att sova bättre!

2 kommentarer:

  1. Sover också dåligt, men det beror på hosta just nu. Svåra val men jag tror jag skulle välja bra mat :)
    Helt ofattbart när du skriver att det snart är ett och ett halvt år sedan, det kan jag inte förstå/kram Syster Yster

    SvaraRadera