2017-02-11

Fredag med skridskor, semlor och Penny!

Barnen på skolan är så glada över att vi äntligen fått skridskois! Oskar åker på rasterna och på fritids, igår var han förstås på isen när jag hämtade honom.


Jag åkte och handlade. Vid Ica träffade jag mamma, som skulle åka hem och äta semla i sin ensamhet. Hon kom på att hon kunde köpa ett par till och åka hem till oss och fika istället.
Medan jag handlade kom Penny. Hon var naturligtvis med och fikade semla!


Sedan gick vi ut!


Oskar ville åka skridskor en stund, här sitter Elvira och Penny och tittar på. 


Det blev ingen lång stund för skridskorna skavde på knölarna. 


Elvira och Penny!


När vi kom hem åt Penny och Oskar mannagrynsgröt. Penny åt med skeden, men hjälpte till lite med handen. Kladdigt!


En gostjej!


Fredagsmys med salta pinnar!


Legobygge med morfar. 


Sedan var det läggdags. Hon har sovit gott hela natten och ligger fortfarande bredvid mig och snusar. Men nu ska i alla fall jag gå upp!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar