2017-02-04

Grill och mellomys

Elvira och Oskar försvann iväg för ridning och lek på förmiddagen. Jag gick en promenad, sedan satt jag en lång stund och ordnade med etiketter här på bloggen. Håkan och jag åkte och handlade lite till kvällen. Elvira kom hem och städade sitt rum. Vi åkte och köpte lördagsgodis åt barnen. Mamma kom och eftermiddagsfikade. Jag hämtade Oskar. Syrran och jag åkte till en kyrka och lyssnade på ett team från en bibelskola i Mexico som berättade om sitt arbete i slummen där, i Ungern och bland flyktingar i Sverige. Under tiden ordnade Håkan god kvällsmat, grillade tunna revben och kotletter med potatisgratäng eller broccoli/blomkålsgratäng. Lagom till melodifestivalens första deltävling dukade vi fram fruktsallad. Håkan försvann in till sovrummet för att titta på något annat, men syrran, barnen och jag hade mellomys! Jag tyckte inte nån av låtarna var jättebra, men tyckte att Boris René och Ace Wilder skulle ha gått till final. Bäst var dock mellanakten med Mustasch!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar