2016-10-02

Höstresa till Ullared!

Igår var det dags för vår höstresa till GeKås, Ullared. Den här gången blev det Ingalill, Mathilda, Maria, Elvira och jag som åkte. Ca 05.30 gav vi oss av. Vi stannade vid vår vanliga rastplats och åt frukost.


Vid halv tio-tiden var vi framme, hittade parkering och kundvagnar och gick mot den nybyggda entrén.


Sedan shoppade vi! Först gick Elvira med syrran och handlade hästsaker. Jag hann under tiden med en del på livsmedelsavdelningen och heminredningsavdelningen. Ola-Conny såg jag också!
Sedan gick vi till barnavdelningen tillsammans. Vi hittade en hel del. Transportrullbandet ner hade gått sönder, så det blev lång kö för att komma ner. 
Sedan blev det gott med lunch. Elvira tog även denna gång dubbla portioner pannkaka!


Smörgås och bakad potatis valde vi andra. 


Vi shoppade lite åt Josefin också!


Det var mycket folk där igår, vilket resulterade i den längsta kassakön jag stått i tror jag. Vår kassörska var dessutom väääldigt långsam, det blev problem hela tiden och hon fick ringa efter hjälp. Segt. 
Så småningom kom vi ut, innehållet från fyra fulla kundvagnar stuvades in i bilen. Det gick, även denna gång. 


Sedan for vi hemåt, stannade på Mc Donalds i Falköping och åt kvällsmat och var sedan hemma vid niotiden. En ivrig Oskar mötte oss, nyfiken på vad vi köpt!

Som vanligt en trevlig resa, men efteråt var jag trött. Det var skönt att komma hem! 

Vad det är i mina gula kassar går jag återkomma till!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar