2016-10-16

F.I.K.A

Fika - är inte det ett underbart ord? Inte bara för att jag är en gottegris av rang, utan för att hela situationen är härligt. Fika bör innefatta kaffe (och andra drycker för de som så önskar), gott fikabröd och trevligt sällskap. Därför gjorde jag i eftermiddag en äppelpaj, smsade syrran och satte på kaffet. Elvira, Oskar och Oskars kompis Gabbe gjorde oss sällskap.
Gott och trevligt, som fika ska vara!


Sen gick syrran och jag en promenad i hösten. 

En övergiven bänk. 


Vackra höstfärger!


Nu är helgen snart slut. Vad fort tiden går!

2 kommentarer:

  1. Visst är fika ett bra påhitt! Jag dricker inte kaffe själv (är tedrickare) men däremot gillar jag doften av kaffe, det luktar hemtrevligt. Vad trevligt att bo så nära att du och din syster kan ta en spontanfika.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det är toppen att ha syrran nära!

      Radera