2016-10-30

Höstlovets början!

Nu har barnen höstlov! Elvira är helt ledig, Oskar ska vara på fritids tre dagar, Håkan ska jobba två dagar och plugga en och jag ska jobba tre dagar.
Vi började lovet med fika med Camilla och Tyra. Tyra och Oskar lekte, Camilla och jag pratade en massa och så fikade vi. Bra början på lovet!

På kvällen hjälpte jag syrran att flytta bilen från verkstan och så var vi på kyrkogården och gjorde fint på Kenneths grav.  

När jag kom hem serverades en fantastiskt god räksoppa med vitlöksbröd till!

Lördagen började slött. Oskar deppade eftersom Håkan hittade Pikachu när han var ute och jagade Pokémons. Pikachu är liksom kändisen bland Pokémon. 
Vi åkte norrut en sväng på förmiddagen, till en närbelägen stad. Där jagade vi Pokémons, köpte Blossas nya alkoholfria årgångsglögg, lördagsgodis, fikabröd, en laddsladd mm. 
När vi kom hem tittade mamma in och fick lite fika och en pratstund. Sedan gick Håkan, Oskar och jag ut på en Pokémon-runda. 
 

Håkan gick i förväg hem pga mat i ugnen. När vi kom gående på granngatan upptäckte Oskar att Pikachu fanns i närheten och när vi kom över på vår gata var han där! Oskar skickade iväg några bollar för att ta honom, men fick slut på bollar. Han blev helt förstörd, pojken min, ansiktet skrynklades ihop totalt och jag förstod att här krävdes en insats om inte resten av kvällen (lovet) skulle bli förstörd. Vi hoppade in i bilen och åkte runt till tre Pokéstops (där man kan få bollar) och sen snabbt hem i förhoppningen att Pikachu skulle vara kvar. Det var han! Lycklig son! Jag fångade honom också förstås!


Sedan åkte barnen och jag till kyrkogården en sväng. Jag hade gjort ett hjärta till pappas grav och så ville vi tända ljus på Kenneths grav eftersom det igår var ett år sedan han dog. 




Visst blev det fint? 

När vi kom hem tände vi våra pumpalyktor. Den översta är Elviras, den har jag inte visat förut men nu är den också klar. 


Sedan åt vi kött med potatisgratäng, rödvinssås och kokta morötter med smör och vitlök. Så gott!!!
Vi tittade på Så mycket bättre också, sen gick den ene efter den andre mot sängen. 
Det var början på höstlovet det!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar