2016-09-17

Vandring i Sälen, dagens hjältar och myskväll

På förmiddagen tog vi en kort promenad och tittade på hus och hösten, som kommit hit till Sälen med vackra färger.


Sedan åkte vi för att handla mat. Vi stannade vid ett bageri och köpte kanelbullar. När vi kom ut därifrån kom en man fram till oss. Hans 1,5-åring hade låst in sig i bilen och kastat nyckeln på golvet. Självklart försökte vi hjälpa honom. Syrran skjutsade mannen till hemmet i Sälen-byn för att hämta reservnyckeln och övriga försökte roa barnet från utsidan av bilen. Elvira och Oskar stod och pratade med lille Casper en stund, sedan började han nästan gråta, så då satte jag på Babblarna på youtube och sedan var han nöjd tills pappan kom tillbaka. Folk som gick förbi tittade lite konstigt på oss!
Tyvärr fanns inte reservnyckeln i hemmet utan bärgare som ev kunde hjälpa ringdes. Vi lämnade pappan som skulle försöka roa sonen i en kvart i väntan på bärgaren, med ett verktyg till hands om han skulle vara tvungen att krossa rutan. Jag hoppas det gick bra för dem! Och jag gissar att Casper aldrig mer får leka med bilnyckeln!


Efter en god lunch bestående av pasta Carbonara vandrade vi upp på Flatfjället. Att gå uppför är jobbigt, så det fick bli en del pauser och lite mutor. Till barnen faktiskt, inte till mig!


Vi fikade våra kanelbullar vid den lilla sjön nära toppen. 



Det var lättare att gå hem igen! 


Sedan slöade vi ett tag innan vi gick upp till syrran och grillade korv. Mysigt!


Vi grillade förstås marshmallows också!


Sedan tittade vi på Djungelboken! Den var rätt bra, betydligt bättre än den tecknade som jag alltid har haft svårt för. Spännande var den!


Sedan var det läggdags och jag tror att alla somnade ovaggade efter en dag med mycket frisk fjäll-luft!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar