2016-09-29

Experiment, höstrusk och lycka!

Syrran och jag gick en sväng på TGR när vi var i Stockholm och jag kunde inte låta bli att köpa med mig ett experiment hem. Tyvärr stod det inget om vad det egentligen var som hände, men det var häftigt ändå. Vi ställde en pappersgran i en plastform och hällde en vätska i plastformen. 


12 timmar senare såg det ut såhär! Häftigt!


Igår var jag tvungen att ge upp. Jag har hållit fast i det längsta vid trekvartslånga byxor och sandaler, men gårdagens kalla regn tvingade mig att ge upp. Nu är hemska hösten med strumpor och långbyxor här... Ogillas starkt!

Idag när jag gick tillbaka till jobbet efter rasten kom den värsta regnskur jag varit med om på länge. Jag hade på mig regnjacka, men blev genomblöt om benen! Blåst och regn, hualigen!


Till sist vill jag bara säga att lycka, det är en ny, fungerande kopiator på jobbet! Den gamla, utslitna, med sina ständiga papperskvaddar och som sällan fungerade gav mig många gråa hårstrån. Den här är tyst och fungerande. Det underlättar verkligen livet!

 
PS: Ni har väl inte missat att jag har kört igång julbloggen för säsongen?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar