2016-09-21

Roligheter!

Min snälla syster tänkte på mig när hon var på loppis förra helgen och köpte med sig de två Kepler-böcker som jag inte hade åt mig. Så nu har jag kört Kepler-maraton och väntar ivrigt på att få läsa nästa bok. Den ska jag köpa av Oskar som säljer jultidningar.  Så det dröjer ett tag.


Syrran och jag och Mathilda har förresten flera roliga saker inbokade i höst. På söndag åker vi till Stockholm och Lidingö för att springa. Lidingö tjejlopp har i år bytt namn till Rosa bandet-loppet, ett namnbyte jag ogillar även om jag inte har nåt emot Rosa bandet (utom färgen). Om jag säger att jag ska springa Rosa bandet-loppet så är det ju ingen som vet vad det är...
Hur som helst, Mathilda är med som hejaklack men åker hem på kvällen. Syrran och jag stannar kvar och firar att vi har klarat av En svensk Tjejklassiker! Jag ser fram emot hotellfrukost och kanske lite shopping och sightseeing!
Helgen därpå är det dags för Ullared! Då ska svärmor och Elvira också med. 
I slutet av oktober ska vi se Les Miserables i Karlstad. Och i november är det dags för Döden på M/S Maria på Lerbäcks teater!
Sen kanske jag ska med syrran till Sälen och fixa iordning lägenheter också och vi kommer säkert hitta på fler roliga saker. Man måste ha saker att se fram emot! 

Jag skulle dock gärna hitta på nåt kul med Håkan också, men vet inte riktigt vad och när!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar