2015-11-07

Magen står i sju hörn

Ja, så brukar man ju säga när man är riktigt mätt, och det borde jag vara efter den här helgen.
Igår eftermiddag åkte jag med jobbet till ett hotell i grannorten. Vi började med eftermiddagsfika med en mycket god kaka. Jag gillar ljuslyktorna!


Innan dess checkade vi in på våra rum. Mysiga rum ned trevliga detaljer, tyckte jag. 


Sedan jobbade vi i ett par timmar innan vi åt middag. Röding och risotto mm, mycket gott. Efterrätten gillade jag också, pannacotta med blåbär. Sedan tillbringade vi kvällen på relaxavdelnibgen, det fanns en bubbelpool och vi åt lite småplock. Trevligt! Jag och två av mina kollegor la oss "tidigt", vid 23-tiden. De sista av de övriga hade lagt sig vid tre-tiden...


I morse åt vi frukost, den var sådär, faktiskt. Sedan jobbade vi fram till lunchen, schnitzel med stekt potatis och efter ett besök i en chokladbutik åkte vi hem. Trevligt att umgås och vi hann få mycket jobb gjort. 

Jag var väldigt trött när jag kom hem, det blev ju en extra lång arbetsvecka. Håkan hade planerat maten för kvällen.

Till förrätt Toast Skagen!


Varmrätten blev coeur de filet provencale, vet inte vad det betyder, men ni ser det här nedanför!


Efterrätten gjordes och åts av barnen och mig, chokladpudding och vispgrädde. 


Nu är jag mer än mätt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar