2015-11-17

Böcker i oktober

30/9 Vilseledd av Linwood Barclay
?/10 Vita spår av Emelie Schepp
?/10 Det hänger en ängel ensam i skogen av Samuel Björk
?/10 Stadsrådet och den utsträckta handen av Bo Balderson
?/10 Tårtgeneralen av Filip Hammar och Fredrik Wikingsson
18/10 Förlåtelsen av Hanne Vibeke Holst
22/10 Vintervålnader av Kate Mosse
?/? Märkta för livet av Emelie Schepp
?/? Millie Birds bok om döda saker av Brooke Davis

9 böcker i oktober, kanske. Jag vet inte om jag glömt nån, jag vet inte heller om det kanske var så att jag läste nån av de sista i november. Det är ingen ordning just nu. Det har varit lite mycket annat.

Jag tror  i alla fall att jag kommer att läsa fler böcker av Schepp, även om de var lite annorlunda svenska deckare, med en åklagare som var lite udda och en polis som inte var helt sympatisk.

Förlåtelsen gillade jag också, den var uppbyggd på ett bra sätt och historiskt intressant. Mot slutet förstod jag vartåt det lutade. Tårtgeneralen var ju en lite udda bok, likt flera av Filip och Fredriks tv-program speglar den deras fascination inför udda människor.

Nu ska jag bara se till att få tillbaka böckerna till biblioteket!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar