2015-11-15

Julbak med Penny

Igår bakade vi lussekatter och pepparkakor. Lite tidigt, men vi brukar baka tidigt. Jag vill hinna baka innan första advent och det måste vara en helg då det passar Jossan och Mathilda. Så då fick det bli igår!

Elvira skapar!


En bakande tomtenisse!


Storasystrarna bakade på när de små tröttnade.


Elvira och Penny!


Penny var julklädd dagen till ära!


Tomteluvan provade hon också!


 På eftermiddagen bakade vi pepparkakorna. Degen var inte bra (men god!), jag hade nog tankarna på annat håll när jag gjorde den, men med lite extra mjöl så blev det bra. Hade inte Jossan och Mathilda varit med och hållit sig positiva så hade jag nog gett upp och kastat degen dock.


Penny tränar nacken!


Jag gjorde en jättegod saffranskaka också, syrran och Martina och Johan kom hit och fikade en stund.


På kvällen drack Håkan, Jossan och jag glögg och åt hemgjorda pepparkakor med ädelost. Vi tittade på halva Ensam hemma 2, Så mycket bättre och Downton Abbey.


Penny och morbror Oskar idag på morgonen! Nu är Oskar med Marcus och badar och Elvira har Ida här. I eftermiddag kommer Kalle och Daniella, vi ska fira Fars dag i efterskott.

1 kommentar: