2015-11-01

Alla helgons dag

På förmiddagen slängde jag ihop en saffranskladdkaka med vit choklad som jag och Håkan åkte upp till syrran med. (Jag hade fått nån fin vink om att det vore gott). Vi pratade begravning och bebis (mm), min systerdotter ska få barn om ca tre veckor.

När jag kom hem tog jag det här fina kortet på Penny och storasyster Andjelin. Finingar!


Efter maten åkte Håkan, jag, mina bonusdöttrar och Penny till kyrkogården där mina barns farfar är begravd.


Och till kyrkogården där deras bonusfarfar är begravd. Barnen stannade hemma.


Håkan gjorde en skinka och vi provsmakade den.


Sedan var det dags för kyrkogårdsvandring. Fint, som alltid, men lite sorgligare än vanligt. Vi tände ljus för min svåger.


En stor skock med barn hade vi med oss, mina barn och bonusbarnbarn, brorsans yngsta son, hans bonusbarn och två av hans barnbarn.


Sedan åt vi soppa hemma hos brorsan och umgicks en stund. Tur att han har en herrgård med stor matsal, vi är rätt många!


Det var en mysig kväll, jag älskar mina underbara släktingar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar