2014-12-26

Annandag jul

Idag blev det mellandagsrea för vår del. Vi var där redan innan de öppnade. Hela familjen hade fått presentkort att sätta sprätt på. Det blev inga stora inköp för min del, jag köpte en pocketbok. Elvira köpte ett par toppar och gummiband som man gör armband av. Oskar köpte lego. Håkan köpte en jacka och Mathilda köpte lite kläder tror jag.


Elvira köpte en tala också. Här står vi och väntar på Håkan som köper sin jacka (och som hade bilnyckeln).


Sen blev det legobygge, armbandspyssel och TV igen. Jag bakade mandelmusslor också!

 
Idag är det 10 år sedan Tsunamin, det har väl inte undgått någon. Jag minns inte exakt när jag hörde vad som hänt, jag tror inte vi förstod vidden av det först. Elvira var 16 dagar gammal, jag hade inte sovit ordentligt de senaste 18 dygnen och var mer än uttröttad. Och full av amningshormoner. Jag vill minnas att vi var hos min bror på namnsdagsfika, men minnet är grumligt. Men jag kommer ihåg att jag läste och såg allt jag kom över om katastrofen under de närmast följande dagarna. Läste och grät. Särskilt när jag läste om alla föräldrar som tappat eller varit tvungna att släppa sina barn. Hos en nybliven mamma väckte det fruktansvärda känslor. Läste och grät.
Mina tankar går till alla som miste någon i katastrofen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar