2014-12-21

Julgodis och thaimat

Igår gjorde vi julgodis. På denna suddiga bild är det julkolan som paketeras! En massa godis och en massa disk blev det.


På eftermiddagen åkte vi till min ena bror. Det var så vackert när vi kom dit!


Mysigt med marshaller!


Barnens kusin Lovisa är hemma från sina studier på folkhögskola och hade med sig paket till Elvira. Kusin Johan hade också paket med!


Samorn visade hur man lagar thaimat och vi fick testa. Här är det Oskar som hjälper till!


Ju fler kockar desto sämre soppa?


Nej då, det blev så gott så, både soppa och annat!


Fem olika maträtter!


Min mamma, min andra bror och hans fru kom och åt!


Vi fick dessutom med oss lite olika såser hem så att vi kan laga thaimat hemma!


Jag gillar att åka bil i mörkret. Helst ska det snöa också. Oskar sov räv när vi närmade oss hemmet, precis som det ska vara. Så gjorde jag också när jag var liten!

 
En bra dag, med godistillverkning och matlagning, men framför allt trevligt umgänge!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar