2014-12-23

Dan före dan före dopparedan

Igår handlade vi det sista (?) av julmaten. Elvira och jag åkte till biblioteket och lånade en stor trave böcker. Vi fick också varsin julklapp som låg under bibliotekets gran!


Den här fick jag!


Sen tog vi in granen som Håkan och Oskar huggit. Om ni tänker er en gran som ca 40 cm från snittytan böjer sig, så förstår ni att det var omöjligt att få den stt stå rakt. Om ni tänker er att de översta 70 cm nästan inte har grenar... Om ni tänker er att biten där emellan inte har nån snygg sida... Ja, då förstår ni varför Håkan och jag tog en skogspromenad... Tur man har en snäll bror med egen mark ( jag har till och med två!). Den här granen hittade vi ca 5 m från där Håkan lämnade en uttråkad Oskar att såga lite pinnar medan Håkan gick och letade gran, när de var ute gången innan! Det här är en av de finare granarna vi haft!


Jag bakade runda limpor efter svärmors recept!


Jag slog in alldeles för många paket, men nu är det klart. Och granen är inne och väntar på att kvällen ska komma så den kan få bli klädd!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar