2014-12-06

Jobbig dag

Jag har varit sjuk hela veckan och jag tror att jag fortfarande har feber (men jag har tappat bort febertermometern). Därför var det jobbigt att ägna förmiddagen åt att bygga scener inför morgondagens julfest med julvandring i morgon. Jag satt och vilade mig mellan varven för att orka med. Elvira hjälpte till och målade!


Stallet i Betlehem står färdigt! Jag visar mer bilder imorgon när det är över. 


Jag har också gjort godispåsar till julfesten. Jag skulle göra strutar, men de blev inte bra så jag gjorde påsar istället. 


Håkan har bakat mjuk pepparkaka som Elviras klass ska sälja på en julmarknad imorgon. Elvira och jag levererade dem till en av hennes klasskompisar som ska ta med dem till marknaden. Vi har nämligen lite fullt upp ändå imorgon. 


Sen har jag slagit in ett paket till min bror som vi ska fira imorgon, jag har följt med min andra bror och tittat på en fastighet de har köpt och jag har gjort en tårta eftersom vi ska fira Kalles födelsedag i morgon. Nu slöar jag i tv-soffan, Håkan sover och barnen leker. Min fina ljusstake är tänd!

1 kommentar:

  1. Wow, det låter som om du behöver en TIME OUT precis som jag... Tyvärr är det väl svårare när man har en hel familj hemma som alla har önskningar, scheman och behov. Det är ju den fördelen jag har som är ensamstående...men jag skulle hellre ha en egen familj som dig. Hoppas du hittar julkänslan igen när du blir frisk:) Julkram!

    SvaraRadera