2014-09-22

Vänner

Idag är det exakt 20 år sedan första avsnittet av Friends/Vänner sändes i amerikansk TV. 22 september 1994. Jag tror jag började följa serien hösten 1995, jag såg i alla fall mina första vänner-avsnitt i min lägenhet i Örebro dör jag bodde när jag pluggade. Jag följde sedan serien slaviskt i tio år, till maj 2004. Jag kan inte fatta att det är så länge sedan. När serien började sändas var jag 19 år, bodde hemma och hade just bestämt mig för att läsa in matte för att kunna plugga till lärare. När den slutade sändas bodde vi i vårt hus, jag var nygift och väntade Elvira. Ett tag sedan det också. Jag har sett vartenda avsnitt flera gånger och tittar fortfarande gärna på repriserna som visas.

20 år! Vad fort det går! 

1 kommentar:

  1. Såg du "specialavsnittet när Jennifer Aniston var gäst i talkshow (minns inte vilken)/ Syster Yster

    SvaraRadera