2014-09-24

Läggdags

Det är läggdags, men jag är för trött för att lägga mig. Jag har haft en lång dag på jobbet, ca 11 timmar. Det blir ofta så i perioder då vi har utvecklingssamtal.
I en paus bland samtalen blev det kaffe och bakelser. Eller nåt. I min fina jobb-mugg!


Av en av mina elever fick jag blommor. Det tror jag aldrig jag har fått bara sådär förut. Till jul och sommarlovet har det ju hänt tidigare, men inte en vanlig onsdag i september. Det är roligt att få känna sig lite uppskattad emellanåt!

 
När samtalen var avklarade var jag så trött att jag nästan inte orkade gå hem. Släpade mig hem till slut ändå, med huvudvärk, och möttes av en dotter med mycket på sin agenda, bland annat matsäcksinköp till i morgon, då de har Olympic Day på skolan. Besök av flera olympier skulle de visst få, men inga jag kände igen. Det fick hur som helst bli en sväng till Ica.
Oskar såg jag bara några minuter innan han skulle sova, han kröp upp i min famn och vi tankade lite närhet innan läggdags. Mys!
Nu måste jag lägga mig. Orkar inte resa mig. Måste. Kanske går lättare om jag flyttar bort datorn först? Men då måste jag avsluta det här inlägget. Gör väl det då. Ska försöka släpa mig i säng. Om jag orkar. Alldeles snart. Nej, nu!
 
God natt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar