2012-01-04

Bokåret 2011

Jag har läst 133 böcker under 2011, 25 färre än under 2010. I snitt blir det 11 böcker per månad. Den månad jag läste minst var april, då jag läste 6 böcker. Mest böcker läste jag i juni, september och december, 15 böcker. För ovanligheten skull läste jag inte mest böcker i juli. Konstigt!

De författare jag läst mest av 2011 är:
På delad förstaplats: Michael Connelly och Marian Keyes, 12 böcker av dem var.
På en avlägsen tredjeplats: John Grisham, 6 böcker

Nya bekantskaper som jag funnit särskilt läsvärda:
Carin Hjulströms böcker, Hitta vilse och Finns inte på kartan, Jo Nesbös Pansarhjärta, Suzanne Collins Hungerspelen, Fatta eld och Revolt, Stephanie Meyers Genom dina ögon och natrurligtvis många fler.

1 kommentar:

  1. Har Maian Keyes skrivit så många böcker..? Jag trodde jag läst alla hennes men har nogbibte gjort det då... Jag gillar verkligen samma författare som du :) lram

    SvaraRadera