2010-11-30

Virkat och broderat

Här visar Elvira upp hennes och Oskars paketkalender som jag har broderat åt dem. Alla figurer utom tomtarna är kopierade från den kalender som jag hade när jag var liten. Mamma hade gjort den. Det är roligt att kunna skicka dessa figurer vidare i "arv". Min syster har gjort en kalender till sina barn, hon har också kopierat vissa figurer från den kalender mamma gjorde.


Jag har gjort en amigurumi, en giraff, som Oskar ska få i paketet i paketkalendern i morgon! Elvira får den lila apan som jag visat här tidigare.


Jag har virkat en prinsesstårta till Barbie. Nu kan de ha kalas!


Och så har jag gjort en lussekatt! Den var lite svår att forma till men blev rätt bra. Jag hade inget mönster till den utan fick improvisera.


Det är roligt att virka!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar