2010-11-05

Tjejdag och tjejkväll

Igår var Elvira och jag i Örebro på tjejdag. Vi gjorde många roliga saker! Först tittade vi på slottet. Sen gick vi i affärer, Elvira köpte en julklapp till Oskar bland annat. Vi åt lunch på Mc Donalds.


Sen gick vi till Länsmuseet och tittade på Bernadotte-utställningen och Gudar och GPS-utställningen. Vi gjorde en krona av piprensare i museets skaparverkstad.



Sen fikade vi!


Vi lyckade tajma hemkomsten så att vi hann möta Mathilda som kom med tåget. Barnen sprang och slängde sig runt halsen på henne.


Sen var det dags för tjejkväll. Jag och ett par av mina arbetskamrater åkte och hälsade på en pensionerad arbetskamrat. Vi åt mycket god mat på Mingla och pratade och pratade och pratade. En jättetrevlig kväll!


Dagens citat:
En vän är en person som kommer när andra försvinner.
Walter Winchell

2 kommentarer:

  1. Vilken skillnad i bildkvalite! Jag vet ju vem som tagit bilden på desserterna... men de var goda, eller hur?!

    SvaraRadera
  2. Min var mycket god och alla andra verkade ju också nöjda!

    SvaraRadera