2010-11-21

Stockholm!

Igår åkte jag och min kompis Camilla buss till Stockholm och hade en trevlig dag tillsammans. Vi gick en hel del i affärer, jag köpte en mössa åt mig. Jag köpte också en klänning åt Elvira och en skjorta åt Oskar, som jag tänkte att de kan ha när de ska vara julfina. De blev jätteglada! Sen åt vi lunch på Kungshallen, det blev en grekisk hamburgare med halloumi och klyftpotatis och tzatziki. Jättegott! (Bilden kanske inte är så bra dock.)


Sen gick vi via Designtorget till Gamla Stan och tittade på julmarknaden där. Vi köpte glögg som doftade gott, riktig julsstämning! Den smakade dock vattnig saft med pyttelite glöggkryddor.



Därefter fikade vi tillsammans med Camillas syster, som bor i Stockholm. Det var skönt att sitta ned en stund. Innan bussen styrde kosan hemåt han vi med att jaga skor också. En trevlig, julig dag!

När jag kom hem insåg jag att jag har feber och ont i halsen, inte lika trevligt...

Dagens citat:
Också i lexikon kommer arbete före succé.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar