2010-11-26

Förberedelser

Nu är det inte långt kvar till första advent, på söndag får vi tända det första adventsljuset! För några dagar sedan var vi i skogen och plockade vitmossa (eller kanske egentligen fönsterlav?) till adventsljusstaken. Barnen hade kunnat leka hur länge som helst i skogen, men Håkan och jag frös...


Så här fint blev det med mossan i ljusstaken! Vill ni se fler bilder så får ni klicka er till min julblogg.


Jag hade gärna visat bilder på vardagsrumsbordet också, men någon (läs Oskar) hittade en nästan tom drickyoghurt-flaska i sophinken och - ja ni får gissa resten själva!

Imorgon ska barnens underbara farmor vara barnvakt medan Håkan och jag går på julmarknad och sedan köper julklappar. Jag längtar!
Dagens citat:
Vanligt sunt förnuft är inte särskilt vanligt.
Voltaire

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar