2024-10-08

Trädbeskärning, årsdag och god mat

I söndags hjälptes Oskar och jag åt att beskära äppelträdet. Jag borde ha gjort det för flera år sedan, men det har inte blivit av. Nu blev det en rejäl beskärning, det kan hända att trädet dör…



Jag har ingen före-bild , men ni ser högen med grenar. Vi tog nog bort två tredjedelar av trädet. 



Syrran var snäll och kom med sin kärra och så åkte vi till tippen med grenarna på en gång. Skönt!



Inte mycket kvar av trädet. 



På eftermiddagen tog jag en långpromenad. 



Jag gick upp till kyrkogården. Det var ett år sedan begravningen. Jag spelade lite musik och såg till att det såg fint ut. 



Sen promenerade jag hemåt. 



Vi har många vackra vägar!



På kvällen åt vi skomakarlåda med oxfilé!



En aktiv helg var slut, dags för en ny vecka. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar