2024-06-16

Tjejmilen Sälen!

I fredags, efter skolavslutning och fika, åkte Mathilda, Maria och jag mot Sälen. Vi stannade i Vansbro och köpte med oss fika och bröd och så åt vi sushi. 



Det var härligt att komma upp till Sälen igen!



Vi tittade på Retribution med Liam Neeson innan läggdags. 
Kvart över tio såg det ut så här ute! 



På lördagen åt vi frukost och åkte mot Lindvallen. Vi tog liften upp. Jag skulle springa 5 km, så jag startade först. 



Det var blött, lerigt och halt, så det var svårt att springa stora delar av vägen, det gick inte att springa om folk. Men tillslut kom jag upp till Stensjön och kunde sen springa sista kilometern in mot mål. 



I mål!



Det var kallt, så vi satt inomhus i väntan på Mathildas start. 



Vi passade på att fika!



Sen var det dags för Mathilda att springa en mil. 



Maria och jag satt inomhus medan vi väntade på att hon skulle ta sig runt. Bra kämpat!



Sen åkte vi ner. 



Jag frös nåt vansinnigt. 





Vi åkte till stugan och åt pasta och ostkaka till lunch. 



Maria trimmade lite gräs, Mathilda och jag duschade och slappade. På eftermiddagen åkte vi till Tandådalen fjällkyrka. Jag tände ljus för Elvira. 



Och fikade. De hade tyvärr ingen paj den här gången. 



Sen åkte vi till Marias lägenhet och inspekterade den. 
Tillbaka i stugan slappade vi ett tag till, innan det var dags för kvällsmat. 


Efter maten åkte vi tillbaka till stugan och tittade på Blacklight med Liam Neeson. 

I morse åt vi frukost, packade och åkte hemåt. Det



Det blev ett stopp på Stadium Outlet och loppisen i Malung. Sen åt vi lunch på Jannesgården i Malung. 





Och lyxade till det med fantastisk glass till efterrätt!



I Vansbro hittade vi en ny affär med en massa nytt och begagnat. En härlig affär!


I Lesjöfors blev det eftermiddagsfika!



Det blev ett par loppisstopp till innan vi var hemma!



En rolig helg!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar