2022-07-07

Skåne, resten av onsdagen

Efter vandringen tog vi bilen till Josefinelust. Vi åt lunch under bokarna vid parkeringen.

Sen gick vi ner till stranden. Ganska brant stig.

Vi hittade en grotta.

Vackert!

En grotta till!

Oskar klättrade lite.

När vi kom upp (ja, det var jobbigt) tog vi bilen till Nimis. Det fanns två parkeringar, vi valde den första och största, vilket innebar lite extra promenad i uppförsbacke…
Sen gick det nedför. Det rekommenderas inte att man tar med små barn och hundar, vilket jag har full förståelse för. Trots det såg vi en hel del små barn och hundar. Eftersom det är ett olagligt konstverk finns det inga skyltar dit, men nån klok person har markerat stigen!

Här är nedgången till Nimis. Det går att gå på sidan om också, vilket jag rekommenderar då det är trångt att mötas i gången.

Ett häftigt ställe och ett annorlunda drivvedskonstverk.

Oskar klättrade förstås.

Håkan bland stenarna.

När vi, lagom möra i benen, kom upp passade vi på att fika vid Himmelstorps hembygdsgård. En våffla satt fint! Älskar syltburken!

De andra var mest törstiga.

Vi åkte hem, vilade och duschade innan vi begav oss till Garage bar för kvällsmat. Rekommenderas!

Det blev ett kvällsdopp också. Skönt i vattnet trots lite blåst.

Vi åkte tillbaka till Nynäshamn och Håkan och jag tog en promenad i den pittoreska hamnen innan vi tog kväll.