2020-04-10

Påsklov, torsdag; Nöjd med mig själv!

Är det en sork Shelly fångat? Ja är i alla fall tacksam att hon inte släpade in den... Det var inte det jag skulle skriva om, men jag var tvungen att visa er. 



Igår, då. Jag handlade. Och sen handlar jag lite till som vi hade glömt. Förstås. Hjälpte påskharen gjorde jag också. Jag åkte med tvätt till syrran, vår tvättmaskin har gått sönder. 

Jag fick också ordning på stupröret till slut. Det gick bli en speciallösning ned hjälp av plåtsax. Jag fick göra nya hål också, försökte med vad jag trodde var ett metallborr, men det gick sådär. Bättre brödlös än rådlös, jag tog en spik och löste problemet på det sättet. Lite blodsutgjutelse blev det visst, som synes. 



Tillslut var allt på plats!



Det är inte perfekt gjort, men det duger! Så nöjd med mig själv!



Det blev lite påskfika med barnen på eftermiddagen! Hammars påskmust, förstås!



På kvällen stickade jag och tittade på Bosch. Håkan och Oskar tittade på Indiana Jones. Elvira gav sig ut och sprang med en kompis. Äntligen är hon symtomfri och kan träffa kompisar. Nu hoppas jag att Oskars hosta ger sig så han kan träffa kompisar och gå till skolan. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar