2019-11-16

Veckorna går fort

Det är inte bara jag som tycker veckorna går fort. Igår uttryckte en av mina elever sin förvåning över att det var fredag, det var ju nyss måndag!
Jag har i alla fall jobbat, förstås, så mycket mer har jag inte gjort. Elvira fick feber i onsdags och har varit hemma från skolan. 
I onsdags gjorde jag pepparkaksdeg. 



I torsdags var vi på utvecklingssamtal med Elvira. Det var roligt att höra om de framsteg hon gör. Oskar var på Filmklubben. 

Igår var det dimmigt när jag gick hem. En vecka tidigare föll snön med stora flingor, det var mysigare!



Oskar envisades med att lära mig hur man räknar ut binära tal, alltså hur man omvandlar ett vanligt tal till ettor och nollor. Han lyckades förklara det för mig. 



Mathilda kom hem igår. Vi tittade på Dobidoo och Skavlan som vanligt. Håkan tittade på fotboll. 

Idag ska vi julbaka!

1 kommentar: