2018-01-05

Julen bortstädad och så lite nytt!

Idag har vi städat bort julen. Det är alltid vemodigt. Jag gillar inte växlingarna, som ni kanske förstått. Jo, jag skulle inte vilja vara utan dem, men det är tråkigt när det är slut på något roligt... Min ljusbricka från Rusta går nu i turkost istället för rött. Den funkar i alla årstider, i vår blir den grön, i höst orange osv.



Varje år inser vi att vi tagit död på lite krukväxteroch  behöver köpa nya... Utanför huset är det fortfarande jul, granen får stå kvar ett tag till.



Vi köpte ju lite nya hyllor på Ikea här om dagen. En av dem hamnade i gästrummet och kommer så sakteliga fyllas av böcker, oroa er inte. Jag måste ha lite expansionsutrymme!



Hyllan som stod där tidigare är uppflyttad till mellanrummet på övervåningen. Där finns nu diverse kurslitteratur, faktaböcker mm. Där den står stod de låga hyllorna till vänster förut (två på varandra) och där de låga hyllorna står har vi haft en soffa som nu bor på soptippen.



Oskar fick en hurts och en låg hylla. Nu ska vi bara rensa hans rum på saker han inte använder. Jag undrar vad vi ska göra med allt lego? Han har hur mycket som helst. I jättelådorna med lego finns bland annat en brandstation och en polisstation i molekyler och det är så mycket lego att det är svårt att hitta bitarna. Annars skulle jag ta rätt på dem och lägga undan/sälja.



Igår tittade vi på Jurassic World och jag försökte ta kort på barnen när vi satt och hade det mysigt, men det gick sådär. Vi har en tonåring i huset!



Nu ska vi hälsa på Roxanna och Penny och deras föräldrar!

2 kommentarer:

  1. Jag har inte städat bort julen ännu men tänkte göra det i helgen, jag brukar vänta till helgen efter tjugondag Knut men vet att när jag väl börjar jobba så är julstämningen ändå borta så det är väl lika bra att göra färgskiftet.
    Känner så väl igen legoproblemet, när vi var små var det mest legobitar i olika storlekar och färger och man fick själv vara kreativ. Nu är det byggsatser som behöver instruktioner och som inte går att bygga ifall någon bit försvinner så barnen vågar ibland knappt ta isär dem när vi byggt ihop dem..

    SvaraRadera
  2. Visst är det tråkigt att ta bort julen; det går så himla fort!
    Själv ska jag börja ta bort julen i veckan som kommer; jag har fortfarande lite julfilmer mm som jag vill försöka njuta av innan jag säger hel då till julen 2017....

    SvaraRadera