2017-09-24

En dag i Ullared

Igår vaknade jag klockan fyra, helt onödigt eftersom klockan stod på kvart i fem, men Håkan snarkade. Halv sex åkte jag, syrran, Elvira och Andjelin mot det stora gula varuhuset. Ingalill brukar följa med men valde i år att åka på en vardag med mindre mängd folk. Förståeligt, men tråkigt för oss. Då erbjöd vi Andjelin en plats istället. Mathilda skulle med, men i fredags kväll beslöt hon sig för att stanna hemma, hon prioriterade att laga hål i tänderna istället. Tråkmåns!
Vi stannade vid vår vanliga rastplats men satt kvar i bilen och åt frukost eftersom det var gråmulet ute. Sedan fortsatte vi mot Ullared.
Vi var framme ca halv tio. Då mötte vi upp mina systerdöttrar Martina och Lovisa inne i varuhuset. De hade åkt från Jönköping på morgonen. Roligt att se dem. 
På snapchat- bilden står Elvira, Maria och jag på GeKås!


Vi handlade och handlade och åt mat och fikade. 


Under fikat började de filma intervjuer inför finalen på TV-programmet Jakten på storsäljaren. De riktade kameran åt vårt håll och somliga i sällskapet försökte gömma sig och andra fick fnitterattacker. Så tittar ni på programmet och ser ett konstigt sällskap så är det nog vi. 


Jag handlade inte mycket onödigt alls, till exempel köpte jag nästan inga julsaker. Inte ens den här söta musen som tittade bedjande på mig. 


Efter långt om länge (jag fick sitta och vänta på syrran i en evighet utanför kassorna) var vi klara och firade med en munk! Vad mina systerdöttrar håller på med vet jag inte. Löss? Lovisa lyckas också skymma Elvira och Andjelin med sin armbåge. 


Vi skildes åt vid parkeringen och åkte åt olika håll. Vi åt kvällsmat på Mc Donalds i Falköping och var sedan hemma hos Oskar och en sovande Håkan strax före 22. En lång dag...
Bilder på fynden kommer!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar