2013-07-04

Många små händelser.

Dagen började vid sjutiden då rörmokaren ringde för att tala om att han skulle komma och laga vår toalett när han ätit frukost, om nån timma. Bara att häva sig upp så man hann duscha innan. När Håkan åkte till jobbet vid kvart i nio tog han med sig Oskar och släppte av honom hos Marcus för att leka. Vid niotiden kom rörmokaren och fixade toaletten. Elvira och jag spelade Kalaha och slöade. De ringde från tandläkaren och sa att jag kunde få en återbudstid eftersom jag behöver laga en trasig tand. Jag lyssnade på Sarah Dawn Finers sommarprat och diskade. Oskar kom hem från Marcus. Jag cyklade till tandläkaren och lagade tanden. Jag är glad att jag har ett Frisktandvårdsavtal, annars hade det blivit dyrt, närmare 2000 kr. Sedan cyklade jag till affären och köpte fikabröd. Hemma väntade svärmor, vi fikade och pratade. Lovisa kom och hämtade Elvira för en smultronplockningsutflykt. Oskar visade farmor att han kan cykla. Mathilda åkte och jobbade, Ingalill åkte hem. Oskar lekte med lego. Jag gick upp för att ställa in toapapper på toaletten och upptäckte att golvet var fullt med vatten och ringde rörmokaren, som kommer imorgon igen... Håkan kom hem, Elvira kom hem. Håkan och jag testade citronpesto på burk, den hade väldigt mycket för stark citronskalssmak. Vi slöade, jag lyssnade på Jonas Gardells sommarprat. Nu sover maken och barnen, Mathilda och jag tittar på filmen Salt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar