2009-12-30

Bäst och sämst under decenniet

Jag kom på häromdagen att det inte bara blir nytt år nu, utan också nytt decennium. Det är ju ett ypperligt tillfälle att också sammanfatta decenniet lite. Nu har jag inget vidare minne, så jag bläddrade igenom mina fotoalbum och hittade några positiva och negativa saker från 00-talet. Ju närmare nutid vi kommer, desto bättre fungerar dock mitt minne. Många återkommande, positiva saker kommer inte med i listan, alla jular, påskar, midsommrar, kyrkbesök, skidresor, semestrar, minisemestrar med syskonbarn, Ullaredsbesök, Nyhems-semestrar och framför allt inte alla trevliga stunder tillsammans med nära och kära. Min älskade man och mina underbara barn borde naturligtvis stå med på plus-listan varje år, men det skulle ju bli så tjatigt! Här kommer listan:

2000
+ Norgesemester med familjen Gradin och mamma o pappa
- Otroligt jobbig höst på jobbet

2001
+ Ölandssemester med mamma o pappa och familjen Gradin
- Mycket lite vatten i Grytsjön (ett återkommande problem...)

2002
+ Tågluff i Europa med Frida, Toby (min Skoda Fabia Compis), vävde trasmattor
- Sa farväl till min fina Golf...

2003
+ Blev tillsammans med min älskade Håkan, lärde känna hans barn m fl, vi förlovade oss och köpte hus!
- Tillbringade några dagar på Nyhem utan Håkan (i övrigt var Nyhem toppen)

2004
+ Håkan och jag gifte oss, vi åkte på bröllopsresa till Prag och vi fick vår älskade dotter Elvira!
- Kameran med alla kort från bröllopsresan försvann, blev sjukskriven pga foglossning

2005
+ Föräldraledigheten med mycket umgänge med Alexsandra och Isak, semester i Danmark och minisemester till Öland
- Sömnbrist pga en mycket morgonpigg dotter

2006
+ En helg i Stockholm med Håkan, bad i Norge efter lång resa i varmt väder med trasig AC, minisemester på Västkusten med mamma och pappa
- Tre missfall

2007
+ Första besöket på GeKås i Ullared, Skånesemester, romantisk minisemester till Västkusten, Ett vaginalt ultraljud där läkarna såg ett hjärta som slog och ett där en liten, liten krabat vinkade till mig!
- Robban, svärmors sambo, var sjuk och dog

2008
+ Elviras slalomskidsdebut, vi fick vår älskade son Oskar, Futurum återförenades för en kväll, Mathilda bodde här och var till hjälp med barnen och sällskap, härlig föräldraledighet med många trevliga vänner
- Sjukskriven fyra månader pga foglossning

2009
+ Fortsatt härlig föräldraledighet, byggde lekstuga, underbar varm och solig semester på Öland med mamma och pappa, 5-årig bröllopsdag som vi firade med ett par underbara dagar i Göteborg
- Elvira bröt benet i Sälen

Sammanfattningsvis var det ett underbart decennium, det bästa hittills i mitt liv!

Dagens citat:
Varje decennium brukar beskrivas med en mening - till exempel det glada tjugotalet och det politiska sextiotalet. Men vad var nollnolltalet? Aktuella boken NOLL NOLL - Decenniet som förändrade världen (Volante) utnämner nollnolltalet till det giriga decenniet. Det var börsbonusarnas, piratkopierarnas matbesatthetens och lyxshoppingens decennium.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar