2021-08-22

Trött i knoppen och kroppen

Efter första veckan i förskoleklass går hjärnan på högvarv så fort den får tillfälle. Hur ska jag få den eleven att trivas? Hur ska jag lösa vissa typer av situationer? Vad ska jag ha för rutiner för det här? Många frågor! Även fast veckan varit bra var jag väldigt trött i fredags. Och igår. 

Då passar det ju bra att fortsätta jobba hårt, men med nåt helt annat, mer fysiskt. Syrran och jag byggde ju hela eftermiddagen i fredags. Igår började vi strax efter halv tio och byggde fram till kl 19 (?) med matpauser, förstås. Håkan servade oss med kaffe och mat, det är toppen att inte behöva pausa för att fixa med sånt!

På förmiddagen skruvade vi dit alla kortlingar. Mamma kom och förmiddagsfikade och höll oss sällskap en stund!



Efter lite inköp innan byggaffären stängde var det dags att börja med trallen. Jag har köpt ett verktyg för dold skruvmontering, på det viset ska det inte bli några skruvhuvuden eller flisor som sticker upp och kan göra små barfotafötter illa! Smart system, hoppas det håller bra på alla sätt och vis. 







Så växer altanen fram. Vi hämtar brädor, mäter in och skruvar fast. Och så repeterar vi detta. Det tar längre tid än vad man tror. Lagom till eftermiddagskaffet hade vi kommit såhär långt!



Efter kvällsmaten satte vi de sista brädorna för dagen, då hade vi kommit halvvägs. 




Vi har ju en deadline, på lördag ska vi ha kräftskiva här…



Idag tänkte vi vila från arbetet  och ge oss ut och vandra. Fast lite måste jag nog bygga om det ska kunna bli klart till på lördag. Undrar hur jag ska göra när jag ska såga, bära mm själv? Jag får hoppas på att syrran är sugen på att jobba lite till nån kväll!

1 kommentar: