2021-08-18

Första dagen i förskoleklass och sista Svansen

Ja, igår var det alltså dags för mig att börja i förskoleklass. Efter 22 år i skolans värld så var det första gången jag tog emot en ren förskoleklass. Jag har jobbat i en F-1:a en gång, men hade mest hand om ettorna då, en annan underbar pedagog hade huvudansvaret för förskoleklassen. Så det kändes nytt och spännande! Naturligtvis hade vi satt upp ballonger och ett ballong-F dagen till ära! Fika blev det också!



Här är mina lokaler! Kombinerad förskoleklass, fritids och träslöjd…



Byggrum 



Samlingsmatta men också café. 


 
Födelsedagståg!



Dagen gick över förväntan bra! Jag trodde det skulle vara mycket rörigare. Klassen verkar jättebra!

På kvällen var det dags för sista Svansen på Skansen. Italienskt, pasta med skaldjur. Minns!



Till efterrätt blev det italiensk cheesecake med kolasås och hallon!



Håkan och jag såg på Morden i Midsomer innan läggdags!
Nu börjar det märkas att sommaren går mot sitt slut…

Oskar hade haft en bra första dag på högstadiet. Idag börjar Elvira tvåan på gymnasiet!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar