2021-08-06

Baddag, mat i kvarn och Äleklinta

Jag vaknade, som nästan varje morgon här, vid femtiden av en fluga som ville landa i mitt ansikte. Fick se att det såg vackert ut ute och gick ut och tog kort, på solens första strålar. Morgonrodnad!



Jag somnade om så småningom. När vi vaknat och ätit frukost gick Mathilda och jag en promenad till bageriet!



Vi fick köa utanför pga Corona. 



Och kom därifrån med lite smått och gott!



Sen åkte vi till stranden!



Böda blev det denna gång. En lugn och fin del av den långa bukten. 



Barnen roade sig med spel!



Oskar böjde sina ben åt fel håll!


Efter lunch kom äntligen resten av gänget, som varit uppåt Trollskogen först!



Oskar och Vera



Små och stora tillsammans!



Vi badade förstås, och fikade!



Och grävde ner Oskar!



Sen åkte vi åt olika håll ett tag för att träffas till kvällsmat vid Sandviks kvarn!



Jag åt Ölandstallrik. Kroppkakorna var godare än jag mindes, trots kryddpepparn. 



Hela gänget utom Håkan, som inte kom med på bilden!



Några gick upp i kvarnen!



Sen åkte vi längs vacker kustväg till Äleklinta! Där tog vi mängder av kort!
















Sedan åkte vi hemåt, medan solen sänkte sig ned bakom horisonten!





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar