2020-10-03

Vadstena

Igår eftermiddag åkte Håkan och jag på utflykt på tu man hand! Första stoppet blev ett café i Askersund. Toscamazarin var gott, men sjukt mäktigt, jag kunde bara äta ett par tuggor. 



Vidare mot Vadstena och incheckning på ett hotell. Det verkar helt ok, bortsett från att frukosten serveras väldigt sent. 



Sen blev det en promenad i Vadstena, och några cacher. 







Maken är så lycklig över att få vara med på kort. 



Klosterkyrkan, det är här vår sista etapp på Munkastigen slutar, efter att vi tagit oss från Olshammar. Vi får se när vi lyckas ta oss hit med vårt pilgrimsvandrar-gäng. 



Inne i kyrkan. 



Mårten Skinnares hus. Dasset på utsidan av huset är det enda jag kommer ihåg från vår skolresa hit i trean. 



Vi strosade längs en affärsgata. Jag fick tag på de rundstickor jag behöver till Milians tröja, de var restnoterade när jag skickade efter garn. 

Sen blev det kväll och vi hade turen att få ett bord på Rådhuskällaren trots att vi inte hade bokat. 
Fläskfilé Oscar tog jag och Håkan åt hamburgare. Och halva min portion. Det smakade bra!



Jag åt Creme Brulée till efterrätt, det har jag längtat efter ett tag. 



Sen strosade vi vidare i Vadstena. 





Ny dag, nya möjligheter! Nu väntar vi på frukost, men det är nästan en timme kvar...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar