2020-10-30

Barnbarn och kattkastrering

Vi var ute i solen igår och jag lyckades ta fina bilder på Penny och Roxanna!



De åt lunch ute, pannkakor lagade på Trangiaköket. 



När Jossan hämtat barnen lastade Elvira och jag in Aslan i buren. Dags för kastrering!



Han var lugn i bilen, jamade inget. I och med att vi köpt honom från ett katthem så ingick kastrering i priset. Veterinären vi blev hänvisade till har drop in-mottagning torsdagar kl 17. Vi var där ca kl 17.05 och blev nummer 8 i kö. Vi fick smsa vårt könummer till veterinären och vänta i bilen. Vi passade på att åka och köpa varsin smörgås på ett närbeläget café. När vi åkte därifrån var det så vackert med dimma och fina gatlampor, men på kortet blev det grönt...



Vi satt i bilen och åt smörgås och läste. Tills lampan slocknade. Den stängs av efter kanske 10 min, jag antar att det är för att inte strömmen ska ta slut. Så sen satt vi i mörkret.



När några bilar åkt kunde vi flytta oss till parkeringen på framsidan, där lyste det lite från huset. 



Vi började berätta spökhistorien om familjen som satt och väntade i mörkret hos en veterinär. Läskigt värre, så Elvira berättade Harry Potter och de vises sten för mig istället. 



Sen blev det till slut vår tur och Aslan kastrerades snabbt. Vi fick med oss en sovande katt hem. Vi åkte ca 16.15 och kom hem ca 20.15. En skojig torsdagskväll!
 


Natten har varit lugn och han verkar må bra idag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar