2020-02-15

Sportlov - Vi åker till Sälen

Imorse packade Håkan, Oskar och jag in oss i bilen och med Ingmarie och Marcus i bilen bakom oss åkte vi mot Sälen! Elvira har feber och valde att stanna hemma, hon åker upp senare med syrran. 
Större delen av vägen var det regnigt och kallt. Vi gjorde ett snabbt kaffestopp på en rastplats innan vi åkte vidare. 



Vi stannade och hyrde längdskidor åt Håkan och så åkte vi och handlade mat och dryck i Sälen. På väg uppför berget sken solen!



Framme! Det finns betydligt mycket mer snö än hemma. Där det inte finns någon. 



Grabbarna hade bråttom till backen, så efter en snabb lunch åkte vi till backen. Ingmarie är skadad och kan inte åka, så det blev jag och grabbarna som åkte!



Först ravinbackarna!



Det är så vackert!



Vi åkte härliga röda backar och den nya liften med värme!



Bullar och choklad i värmestugan smakade bra!



Sen hamnade vi i Trollskogen!





Sen åkte vi hem till stugan. Nu har vi ätit tacos och spelat spel. Alla är trötta, det är bara jag som sitter uppe nu, jag får väl lov att lägga mig snart. Tänkte bara kolla in mello lite. 

Nu önskar jag bara att väderleksrapporten har fel, jag vill inte att det ska regna imorgon.

2 kommentarer:

  1. Haha, jag tänkte just när jag såg det förra inlägget...'men har de inte åkt till Sälen?!'... Jag hade visst rätt ändå:DD!
    Hoppas att ni får en skön vecka och att den INTE innehåller regn; det har vi haft tillräckligt av i vinter som det är!

    SvaraRadera