2018-10-07

Några sjukdagar

Jag gick hem från jobbet i torsdags eftersom jag inte mådde bra. Fick bädda ner mig i soffan med feber. Både Oskar och Håkan har också varit sjuka, Oskar insjuknade först och så Håkan strax före mig.
Så jag har inte gjort så mycket roligt att skriva om. Jag har slöat, sovit, sett på film, broderat, ordnat en mapp med bilder för beställning så snart som det kommer nåt bra erbjudande och så har jag fixat lite med etiketterna på blogginläggen. 

Elvira hade nattorientering i torsdags. Det hade gått bra, hennes lag kom tvåa av tjejerna i åttan. Det innebar att hon var ledig i fredags och Oskar var då den ende som gick upp och gick till skolan, det tyckte han var tråkigt. 

Igår var jag tvungen att ge mig ut en stund, jag skjutsade Elvira till ridningen och passade på att titta på den nya hästen, Aska.


Sedan svängde jag förbi hemma hos syrran för att se om jag kunde ge henne råd om hur hon skulle sätta upp rutorna på växthuset som vi monterade ner för ett tag sedan. Det var flera olika storlekar på rutorna, men hon fick ihop det till slut! Så här vackra höstfärger har hon i sin trädgård!


Sedan var jag dum nog att svänga in på Ica för att köpa nåt gott att dricka och lite lördagsgodis. Jag blev helt slut! Bara att åka hem och vila. 

Nu känner jag pressen på mig att bli frisk så jag kan gå till jobbet imorgon.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar