2018-10-14

I kaninhagen och så en bra film!

Idag blev ännu en härlig höstdag. Jag har hunnit med en hel del. Jag har tagit av takboxen och takräckena. Jag har klippt kaninernas klor, något jag tycker är jätteläskigt!
Sen var det dags att plocka fram mina verktyg. Att ha bra verktyg när man ska snickra är underbart. These are a few of my favourite things - min skruvdragare och min bitssats!


Först satte jag för ett ”fönster”, så det blir lite mer vindskyddat och ombonat i vinter.


Sedan skruvade jag fast vinkeljärn och gångjärn.


Håkan satte fast matta att klättra på.


Håkan skruvade fast ”altanen” och rampen och jag satte dit ett tak för att förhindra rymning.


Sedan var det dags att provgå! 
”Lite läskigt, går det här verkligen? Jag testar väl.”


”Det känns som om det håller!”


”Jo men det ser helt ok ut!”


Till kvällsmat blev det räkmacka eftersom det är räkmackans dag idag. Syrran kom hit och åt!


Sedan gick syrran och jag på bio och såg Unga Astrid. Åh, vad bra den var! Jag kände till mycket om hennes liv sen innan, men det blev verkligt på ett annat sätt.


Jag är särskilt imponerad av hur de fått den lille killen som spelade Lasse att spela trulig unge och sjuk unge så bra! 

Nu är det nog läggdags!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar