2018-03-18

Vårvinterlördag

Det är så härligt med solsken! Elvira red på lördagförmiddagen. Oskar åkte slalom med Ingmarie och Marcus. Jag deppade lite över att jag inte följde med, men sen kom Mathilda hem och vi gick ut i trädgården en stund i solen. Det var härligt och jag kände mig rätt nöjd. Penny tvingade Mathilda att leka i lekstugan medan Håkan och jag satt i solen och njöt.
Kaprifolen har redan fått gröna blad, upptäckte jag. 



Jag längtar efter varmare, soliga dagar då jag kan sitta här och läsa!



På eftermiddagen kom syrran och fikade, Jag slängde ihop ett häng kladdkakemuffins! Mathilda, syrran och jag tog en promenad också.



På kvällen kom Ingmarie, Bengt och Marcus och åt Lövskuret (som vi alltid sa hemma, Biff Stroganoff är väl det korrekta namnet). Till efterrätt blev det friterade bananer och ananas med glass. Vi pratade och hade trevligt, barnen (även Penny) lekte kurragömma och så tittade de på TV. En trevlig kväll!

1 kommentar:

  1. Det är verkligen härligt med vårsolen!!! Den där middagen lät jättegod:) Jag älskar mormors biff stroganoff!

    SvaraRadera