2018-03-04

En dag i Vasaloppets spår

Nej, jag har naturligtvis inte åkt Vasaloppet, men följt det från TV-soffan! Det är ju tradition!

Starten i Berga By.



Vasaloppsfrukost!



Jag bakade kladdkaka medan jag tittade på Vasaloppet, och drack kaffe. Strax innan målgång kom Mathilda med Penny och Roxanna.





Vi såg målgången! Spännande in i det sista. Det hade varit på tiden att en svensk vann herrklassen, tycker jag. Men inte. Norges Andreas Nygaard vann. Norge igen... Damklassen vanns av en svenska, Lina Korsgren. Grattis till dem båda!



Sedan åt vi mat, Håkans barn och mamma var hemma och firade honom och åt kalops. Kul att ha hela högen hemma!



På eftermiddagen åkte syrran och jag en femkilometersrunda. Härligt!





Sedan följde syrran med hem och år Croque Monsieur. När hon hade åkt la jag mig i badet för att värma mig och passade på att titta på Brita Zackari och Johanna Ojala, SVTs åkande reportrar. Jag tyckte inte att Brita gjorde bra intervjuer förra året, vad jag såg, och på förmiddagen idag var hon knappt med, men det var rätt underhållande att följa dem de nio sista kilometrarna in mot mål. Det kunde ha varit syrran och jag som svamlade och sjöng!



Jag är imponerad av kameramannen som åkte tillsammans med dem med en kamera i ena handen!



Med en värkande fot efter 5 km skidåkning, men ändå lite sugen på att åka tjejvasan igen, är det snart dags att lämna den här dagen och veckan bakom sig!

1 kommentar:

  1. Jag är inte heller så förtjust i Brita Z... Jag saknade dessutom att följa Stephan i spåren, även om han alltid gör underhållande intervjuer:) Jag håller med om att det är tråkigt att Norge verkar vinna hela tiden just nu, fast det var ju lite rörande att se hur mycket vinsten betydde för Nygaard... Det var nästan så jag förlät honom för att han var norsk, haha!

    SvaraRadera