2018-03-28

Påsklov, tisdag

Igår var det tisdag. På förmiddagen köpte vi billig lax, så att vi kan röka lax framöver. Efter lunch hämtade vi Marcus och åkte mot stan. Först ett stopp i en Teliabutik, dags för mig att byta mobil. Oskar passade på att köpa en annan sorts Rubiks kub för sina julklappspengar. Sedan var det dags för ett besök på länsmuseet. Jag har varit där några gånger med mina syskonbarn, med Kalle och med Elvira när hon var liten. Det brukar finnas intressanta permanenta utställningar och så lite konst mm. Så icke nu. Det var alltså länge sedan jag var där. Nu var det bara svårbegripliga utställningar. Nån var lite intressant. Vi gick och fikade istället. Tyvärr var inte fikat jättegott. Vi vandrade vidare till en asiatisk butik där vi köpte lite smått och gott. Sen åkte vi hem.



Elvira var kvar hemma. Hon och jag åkte sedan och hämtade Andjelin, men henne lyckades jag inte fånga på kort.



Idag är det dags för vaccination (Twinrix), vi får väl se vad dagen innehåller mer!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar