2017-04-23

Vemod och middag

Syrran och jag gick en sväng till backen vid Östra Tandådalen igår, den ligger nära hennes stuga. Jag ångade lite att jag inte hade med mig skidor (och barnen, som älskar att åka skidor).


Men vi satte oss i solen med varsin latte, det var inte fel det heller. Vi fick sällskap av ett äldre par från Jönköping som tog en paus i sin längdskidåkning och fick en trevlig pratstund om stugor, skidåkning och Finspång. 


Vi gick tillbaka till stugan och åt lunch, pasta med pesto och bresaola. Och parmesan!


Sedan skulle syrran på styrelsemöte och årsstämma. Jag gick först en promenad vid de nästan folktomma backarna, det här är sista skidhelgen och det märks att det är slut på säsongen. 


Snön börjar smälta!


Jag gick runt lite på Stadium och i mataffärerna, det är lite vemodigt när de rear ut och stänger ner. Jag fyndade godis och vatten till halva priset. 


Jag åkte tillbaka till stugan och fikade i solen. 


Där läste jag klart min braiga bok. 


Sedan var det dags för middag på Hundfjällscentret med bostadsrättsföreningen. Syrran och jag satt med några äldre par och hade ganska trevligt! Mycket av samtalsämnena rörde den just avklarade årsstämman och bostadsrättsföreningen. Folk presenterade sig till och med med sina lägenhetsnummer!

Till förrätt: Toast Skagen


Till varmrätt: Ryggbiff med klyftpotatis 


Till efterrätt: Chokladkaka med vispgrädde


God mat, vi blev mätta. Sedan åkte vi hem till till stugan och bubblade en stund innan vi la oss. 

1 kommentar:

  1. Vad underbart att ni har en stuga i Sälen som ni alltid kan åka till!!! I sommar har syrran och hennes familj hyrt en stuga i Sälen igen i en vecka, och jag ska vara kvar hemma och ta hand om deras hundar... Undrar vem som får den bästa veckan...:)))

    SvaraRadera